Το υπόγειο στην οδό Ήρας 12

Συγγραφέας:
9 Αξιολογήσεις Πες μας την γνώμη σου
Τι συμβαίνει στο υπόγειο της οδού Ήρας 12; Μια ιστορία καθηλωτική και ανατριχιαστικά επίκαιρη μέχρι και σήμερα.
-10%
Τιμή βιβλίου
από
17.70€
15.93€
Δωρεάν Μεταφορικά άνω των 20€
Άμεσα διαθέσιμο!
Τιμή e-book
10.99 €
Προστασία DRM:
Ναι
ebook Format:
ePub
Συμβατότητα:
iOS, Android, Windows
Δείτε οδηγίες εγκατάστασης των ebooks

Το υπόγειο στην οδό Ήρας 12

Συγγραφέας:
ISBN:
978-618-220-230-2
Έκδοση:
1η
Ημερομηνία έκδοσης:
04/05/2023
Αριθμός σελίδων:
528
Format:
Paperback
Μέγεθος:
14,0 x 20,5
Χώρα προέλευσης:
Ελλάδα
-10%
Τιμή βιβλίου
από
17.70€
15.93€
Δωρεάν Μεταφορικά άνω των 20€
Άμεσα διαθέσιμο!
Τιμή e-book
10.99 €
Προστασία DRM:
Ναι
ebook Format:
ePub
Συμβατότητα:
iOS, Android, Windows
Δείτε οδηγίες εγκατάστασης των ebooks
«… Δύσκολο πράμα να είσαι γυναίκα. Κι αν τα σπλάχνα σας αθέλητα καρπίσουν, μη βγάλετε άχνα σε παπά.
Με την καρδιά και το μυαλό σας κουβεντιάστε το. Και μη θαρρείτε πως θα κάνετε φονικό και θα πάτε στην Κόλαση, αν κρίνετε πως άλλη λύση δεν υπάρχει.
Αγγελοποιοί είμαστε να λέτε. Στέλνουμε αγγελούδια στον Παράδεισο για να μη ζήσουν στην Κόλαση αυτού του κόσμου».

Έτσι έγραφε το τεφτέρι της Παγώνας, της νεκρής μαμής του Παράδεισου, του χωριού όπου μεγάλωσε η Ανθή, η κόρη του πανούργου παπα-Δρόσου τη δεκαετία του ’60.
Από αυτό το κειμήλιο και από τη Λούλα την πόρνη γύρεψε απελπισμένα βοήθεια για να σωθεί από το δίλημμα στο οποίο βρέθηκε άθελά της εγκλωβισμένη.

H ηρωίδα θα βρει αναπάντεχα την άκρη στη μονή της Αγίας Λεχούσας χάρη στις γνώσεις της μοναχής Υακίνθης και στην αυτοθυσία του δάσκαλου Στρατή Κλωναρίδη.
Έκτοτε μάχεται στο υπόγειο της οδού Ήρας 12 για το δικαίωμα των γυναικών να ορίζουν την καρδιά και το σώμα τους.

Μόνο που ως τα στερνά της τη βασανίζει η αρχέγονη αμφιβολία αν είναι φόνισσα ή... αγγελοποιός, αν η αυτοδιάθεση και η ελευθερία είναι αμαρτία ή δικαίωμα.
Ένα βιβλίο που αποδεικνύει ότι η γυναίκα είναι το κόμμα, η τελεία και το θαυμαστικό σε κάθε νόημα της ζωής.

Η γυναίκα δεν είναι απλώς το συμπλήρωμα στη ζωή του άντρα, κάτι σαν το παράρτημα σ’ ένα κείμενο.
Είναι το κόμμα, η τελεία και το θαυμαστικό στη δημιουργία του Παντοδύναμου.
Κι αν μπει σε λάθος θέση, χάνεται και το νόημα αυτού του κόσμου.


Αξιολογήσεις

Γράψτε το σχόλιό σας

*Παρακαλούμε πολύ, να μην συμπεριλαμβάνονται emojis.

  • Ο χρήστης ΝΕΚΤΑΡΙΑ στις 2023-12-07 09:02:59 έγραψε:
    Εξαιρετικό!!!
  • Ο χρήστης Βασιλική στις 2023-08-28 11:56:16 έγραψε:
    Ενα παρα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο που σε τραβάει απο τις πρώτες σελιδες Μπράβο .Έχω προσέξει 2 μικρές ανακρίβιες. 1. Η Νικήσιανη δεν ειναι στη Θράκη αλλά στη Μακεδονία στο νομό Καβάλας κ 2 Το 1955 που τοποθετείται η ιστορία δεν υπήρχε στη Θεσσαλονίκη η οδός Γρηγόρη Λαμπράκη ,ονομάστηκε έτσι ο δρόμος μετά το 1975. τότε λεγόταν Κονίτσης.Ευχαριστώ για το υπέροχο βιβλίο
  • Ο χρήστης Stella Krikoni στις 2023-08-07 14:34:26 έγραψε:
    Απλα υπέροχο βιβλίο.Τροφή για σκέψη!
  • Ο χρήστης Κυριακή περιστατικού στις 2023-07-19 20:50:44 έγραψε:
    Ένα από τα καλύτερα βιβλία που έχω διαβάσει βαθμό 10 άριστα
  • Ο χρήστης Αφροδίτη γιαννακου στις 2023-07-19 14:29:43 έγραψε:
    Το βιβλίο είναι εξαιρετικό.κατα τη γνώμη μου αποτελεί μια ωδή στη γυναικεία χειραφέτηση.η καταπίεση της γυναικείας φύσης από τα πατριάρχου στερεότυπα τα συστήματα της θρησκείας αναδύεται μέσα από τη συγγραφική πένα της κα τραυλός.ποσο αίμα κναγωνες χάθηκαν για να αποδειχθεί το αυτονόητο της γυναικείας φύσης ως ισότιμης του αντρικού.το χωριό παράδεισος λοιπόν ένα κολαστήριο του εφηβικού σωματος κ σκιρτήματος όπου οι γυναίκες αφήνονται ανηλεετες στις διαθέσεις της κοινωνίας στιγματιζονται και στηλιτευονται.Η ηρωίδα μας ως άλλη φραγκογιαννου βοηθάει με τις γνώσεις της τις γυναίκες να αποκτήσουν τον έλεγχο του σώματος τους κ των θέλω τους.πληρωνει το τίμημα να χάσει την κόρη της από την χειραφέτηση κ την ελευθερία για την οποία μάχεται.κ εδώ έρχεται το δίλημμα της κ προσπαθεί να ανατρέψει την εγγονα της με ιδανικά κ να είναι κοντά της .
  • Ο χρήστης ΓΙΟΥΛΗ ΤΣΑΚΑΛΟΥ στις 2023-05-30 22:20:28 έγραψε:
    Θα ξεκινήσω από το οπισθόφυλλο όπου η Παγώνα, η μαμή του χωριού με το εμβληματικό όνομα Παράδεισος έγραφε στο τεφτέρι της: «… Δύσκολο πράμα να είσαι γυναίκα. Κι αν τα σπλάχνα σας αθέλητα καρπίσουν, μη βγάλετε άχνα σε παπά. Με την καρδιά και το μυαλό σας κουβεντιάστε το. Και μη θαρρείτε πως θα κάνετε φονικό και θα πάτε στην κόλαση, αν κρίνετε πως άλλη λύση δεν υπάρχει. Αγγελοποιοί είμαστε να λέτε. Στέλνουμε αγγελούδια στον Παράδεισο για να μην ζήσουν στην Κόλαση αυτού του κόσμου». Η Τραυλού αυτή τη φορά διάλεξε να καταπιαστεί μ’ ένα θέμα-ταμπού για αιώνες, το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση του γυναικείου σώματος. Με τη χαρακτηριστική γλαφυρή της γραφή που ενίοτε αποκτά μια διεισδυτική αιχμηρότητα πετυχαίνει αφενός να δημιουργήσει μια πινακοθήκη ανθρώπων τη δεκαετία του ’60 στην ελληνική επαρχία, θα τολμούσα να πω εφάμιλλη με μια καζαντζακική κοινωνία με τον υποκριτή, συμφεροντολόγο παπά, τη μαμή, τον δάσκαλο, την πόρνη και τους υποτακτικούς χωριάτες που γέρνουν όπου ορίζει η εξουσία, αφετέρου να μεταφέρει με αμεσότητα στο χαρτί όλη τη νοσηρότητα των ιδεών που κυριαρχούσαν τότε γύρω από το θέμα της θέσης της γυναίκας στην επαρχιακή μικροκοινωνία και τα μηδαμινά της δικαιώματα στη μόρφωση, την οικογένεια και τον έρωτα. Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου, όταν η Ανθή φυγαδεύεται στην Αθήνα και πετυχαίνει να εισαχθεί στη Σχολή της Ιατρικής γνωρίζει την αστή συμφοιτήτριά της Άννα που βρίσκεται αντιμέτωπη επίσης με το πρόβλημα μιας ανεπιθύμητης κύησης. Με αυτό το συγγραφικό τέχνασμα η συγγραφέας ξετυλίγει περίτεχνα τις αντιλήψεις για το ίδιο ζήτημα στο αστικό περιβάλλον της εποχής, αποδεικνύοντας αβίαστα αυτό που εύγλωττα βάζει στα χείλη του καθηγητή Ιατρικής Αλέξανδρου Μόραλη, δηλαδή πως οι ηθικοί κανόνες συχνά κατασκευάζονται από τις κοινωνίες και τους νόμους για να εξυπηρετήσουν πολιτικές και συμφέροντα.Η Τραυλού σε αυτό το βιβλίο είναι ενδεχομένως πιο τολμηρή από ποτέ αφού τολμά να στηλιτεύσει τον ρόλο του ιερατείου της Εκκλησίας (και όχι τον ρόλο της θρησκείας) στο θέμα των εκτρώσεων, αλλά με ιδιαίτερη προσοχή και σεβασμό στο θρησκευτικό αίσθημα, δίχως επιπόλαιες γενικεύσεις. Πρωταγωνίστριά της η Ανθή, η παπαδοκόρη, όπως την αποκαλεί συχνά στο έργο της, ένα κορίτσι μεγαλωμένο σε αυστηρό περιβάλλον ως κόρη ιερέα. Ορφανή από μητέρα λαμβάνει την τρυφερότητα που αποζητά από την αδερφή του πατέρα της, ηγουμένη Ζαμπία, η οποία υπομένει τις παρανοϊκές απαιτήσεις του παπα-Δρόσου προκειμένου να της εξασφαλίσει μια καλύτερη ζωή. Όταν όμως αποκαλύπτεται το τι πραγματικά συμβαίνει στο μοναστήρι της Αγίας Λεχούσας και όταν η Ανθή αναγκάζεται να βρει λύση στο πρόβλημα που θα προκύψει αφότου ο γεωπόνος του χωριού, ο Νώντας Σιδέρης αποφασίζει να ταπεινώσει με τον πιο άνανδρο τρόπο τον πατέρα της για τη λογοδοσία του στην Κατοχή, τότε ο κόσμος της ηρωίδας γκρεμίζεται και καλείται να χτίσει έναν ολοκαίνουριο απ’ την αρχή. Σε αυτή τη δύσκολη καμπή της ζωής της τρεις άντρες θα παίξουν ρόλο καταλυτικό: Ο δάσκαλος Στρατής Κλωναρίδης που θα της δώσει το όνομά του για να γλιτώσει από την κηδεμονία του πατέρα της, ο καθηγητής Ιατρικής Αλέξανδρος Μόραλης που θα της προσφέρει την ευκαιρία όχι μόνο να σπουδάσει αλλά και να μυηθεί στον απαγορευμένο ακόμη τότε κόσμο των εκτρώσεων και ο δημοσιογράφος Τζεφ Κάρας που θα τη βοηθήσει να γνωρίσει τη χαρά του έρωτα όταν η ίδια είχε αποφασίσει πως θα καταδίκαζε το σώμα της σε μια ισόβια αποχή από την τρυφερότητα, ενώ ταυτόχρονα είναι αυτός που θα αγωνιστεί για να νομιμοποιηθούν στην Ελλάδα οι εκτρώσεις. Ενώ εν πρώτης όψεως φαίνεται ότι η συγγραφέας συντάσσεται ανεπιφύλακτα υπέρ της αυτοδιάθεσης του γυναικείου κορμιού, ως το τέλος διατρέχει το βιβλίο της η ευαισθησία, η αρχέγονη αμφιβολία και η περίσκεψη όχι επειδή αμφιβάλλει για το θέμα της γυναικείας αυτοδιαχείρισης αλλά επειδή πρόθεσή της είναι να αναδείξει ότι μια τέτοια απόφαση λαμβάνεται ή πρέπει να λαμβάνεται με απόλυτη επίγνωση, σοβαρότητα και ωριμότητα. Η ένταξη στο μυθιστόρημα της Άσης, της κόρης της Ανθής που αποδεικνύεται επιπόλαιη και ταλαιπωρεί τον εαυτό της με απανωτές εκτρώσεις στην τρυφερή ηλικία της εφηβείας της προσωποποιεί το μήνυμα της Τραυλού: πέρα και πάνω απ’ όλα επιβάλλεται να δείχνουμε σεβασμό προς τον εαυτό μας και το κορμί μας. Γιατί η γυναίκα ως το πλάσμα που φέρνει στον κόσμο τη ζωή ποτέ δεν παύει να αναρωτιέται αν η αυτοδιάθεση είναι αμαρτία ή δικαίωμα. Πρωτότυπο θέμα και συνάμα επίκαιρο, αν αναλογιστεί κανείς το πρόσφατο πισωγύρισμα της νομοθεσίας κατά των εκτρώσεων από το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, καλοσμιλεμένοι ήρωες, άρτια δομημένη ιστορία, δωρική γλώσσα που κάνει τον αναγνώστη να καταβροχθίζει τις σελίδες, εγκιβωτισμένες υποϊστορίες και ανατροπές που θα σας εκπλήξουν, συνθέτουν ένα μυθιστόρημα που δεν θα το βαρεθείτε στιγμή. Γιούλη ΤσακάλουΕλεύθερος τύπος
  • Ο χρήστης ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΑ ΣΕΡΕΒΕΤΑ στις 2023-04-23 18:44:49 έγραψε:
    Αναμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία!!!
  • Ο χρήστης Ηλίας Τάκης στις 2023-04-21 21:34:41 έγραψε:
    Είμαι από τους τυχερούς επειδή την έχω γνωρίσει προσωπικά. Έχω διαβάσει σχεδόν όλα τα βιβλία της, καταπληκτική συγγραφέας.
  • Ο χρήστης Γιούλη Τσακάλου στις 2023-04-06 16:10:16 έγραψε:
    Πασχαλία Τραυλού αξία ανεκτίμητη!!

Οι Συγγραφείς

Πασχαλία Τραυλού

Η Πασχαλία Τραυλού σπούδασε Κλασική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε ζητήματα φύλου, ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Άλλα έργα της: Με μπαλαντέρ τη μοναξιά, Η ματζίκα της αγάπης, Κλειδωμένο συρτάρι, Φτερά από μετάξι, Έστω μια φορά, Η γυναίκα του φάρου, Οι εραστές της γραφής, Γυάλινος χρόνος, τα οποία κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Ψυχο...
Πασχαλία Τραυλού

Εγγραφή στο Newsletter

Για αποκλειστικές προσφορές, νέες κυκλοφορίες και ξεχωριστές εκδηλώσεις, κάντε εγγραφή στο newsletter